lørdag 13. august 2011

Gamle skatter

Jeg husker fra jeg var liten hvor spennende det alltid var å lete i skuffer og skap, boder, kneloft og krypkjellere. Hjemme hos mamma og pappa, hos mormor - ja, stort sett de stedene jeg fikk lov og ikke spurte om lov. Hva jeg lette etter var jeg vel ikke helt klar over selv, men det dukket stadig opp nye gamle skatter som jeg kunne ta i bruk.

Da vi var på ferie nå i juli kom jeg over en gammel, gammel tapet fra Tyskland som hadde ligget klar for å brukes i all sin tid. Fremdeles innpakket i plast talte jeg opp 7 hele ruller av dette vidunderet. Gleden ble mildt sagt ikke mindre da svigermor kunne fortelle at disse hadde hun egentlig hatt planer om å kaste for flerfoldige år siden. Så da var saken temmelig enkel - tapeten ble med i bagasjen hjem til vestlandet hvor den nå endelig har kommet til sin rett. Tapesert opp på veggen bak sengegavlen på soverommet vårt.

En ting er at gamle moter og trender kommer på mote igjen med en moderne vri, men lite slår originale produkter.

Virkelig.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar