onsdag 10. august 2011

Kremhvit hjelmlue

Jeg har vel strengt tatt sagt det før, men når det kommer til søm, strikk, håndarbeid, interiør..ja, generelt sett det meste, liker jeg rene farger - med en tvist. Det er renere og mer behagelig for øyet, samtidig som det kan kombineres med det meste. Denne hjelmluen i str 6 mndr ble strikket en herlig sommerkveld på ferie, pyntet opp med noen blomsterperler fra svigermors eske. Personlig må jeg si at denne er min desiderte favoritt mellom bukser, smekker, luer, votter, skjerf og annet som jeg har laget opp igjennom. Mon tro hvilken herlig liten engel som får bære denne etterhvert?

2 kommentarer:

  1. Hei! Den luen der var bare helt nydelig! Vet du hvor jeg kan finne oppskriften på den og hvilken type garn/pinner du brukte? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei hei, så kjekt at du likte den! Den ble fort solgt :) oppskriften får du tak i hos Sandnes Garn, jeg har lagt til en vrangbord en maske etter hver gang det legges sammen to. Den strikkes i sikksakk og sys sammen bak. På denne luen har jeg brukt Viking Garn, honey and milk. mvh Kjersti

      Slett