mandag 30. mai 2011

Den trygge grytekluten


Er du en av dem som alltid har sverget til grytekluter med rillestrikk? Kanskje til nøds strakk deg til et skjerf som tok mer enn en uka du regnet med? Jeg har vært der jeg også. m, r, omg, legg over - om du ikke er kjent med begrepene kan det fort virke skremmende å begi seg ut på oppskrifter. Men det er en relativt liten kneik å komme over - om du tør prøve deg! Det finnes mødre, bestemødre, venninner, butikkansatte - nesten alle er villige til å lære bort! Finn deg en enkel oppskrift og prøv - at det kan komme en frustrasjonståre og to underveis må du regne med. Skulle du stå fast eller være usikker, finner du fine introduksjonsfilmer på Garnstudio med ulike strikketeknikker HER.

Du kan finne enkle strikkeoppskrifter på nett eller kjøpe gjennom butikker. Den første oppskriften jeg prøvde meg på kjøpte jeg på SandnesGarn - oppskrift på hjelmlue, votter og skjerf. Hjelmluen holder jeg faktisk på med nå. Kjempefin til restegarn!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar